preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jože Horvata Kotoriba

Login

Tražilica
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Što smo radile u Beču?
Autor: Martina Katar, 18. 6. 2018.

Kad smo odabirali tečajeve za naš projekt, htjeli smo dobiti znanje i alate koji će nam pomoći da „probudimo“ i aktiviramo naše učenike, da im aktivnosti u školi učinimo zanimljivijim i poticajnijim te da ih naučimo pozornosti i iskorištavanju svakog trenutka. Vježbanje usredotočene svjesnosti zasigurno nam može pomoći u razvijanju jednog budnog stava prema svim iskustvima kojima smo izloženi, što nam onda omogućuje proaktivniji, i time ispunjeniji, život. U obrazovnom kontekstu ovakav pristup, odnosno stav mogao bi dovesti do bolje pažnje, bržeg shvaćanja, učinkovitijeg učenja, manje stresa i više zadovoljstva kod učenika.

Tečaj koji smo odabrali, Mindfulness in Educational contexts, vodila je Paola Bortini, a osmišljen je po metodološkom pristupu iskustvenog učenja. To znači da smo kroz sve vježbe prvo prošli sami, zatim smo dijelili svoja iskustva iz vježbi, a tek na kraju dobili i nešto teoretskog znanja. Formalne vježbe za jačanje usredotočene svjesnosti uključuju vježbe pozornosti na disanje, na tijelo („skeniranje“ tijela), na zvukove u i izvan tijela i slično. Pozornost, međutim, možemo vježbati u bilo kojoj aktivnosti u kojoj se nalazimo, a tu onda govorimo o neformalnim vježbama. Jednu takvu odradili smo u šetnji parkom u blizini Pratera.

Ono što je bila posebna vrijednost ovog tečaja, bio je posjet jednoj bečkoj gimnaziji, odnosno radionici za učenike dobi od 11 do 14 godina. U toj školi djeca u tjednu poslije uskršnjih praznika nemaju klasičnu nastavu, već se uključuju u različite radionice. Radionica usredotočene svjesnosti bila je učenicima ponuđena kao radionica upravljanja stresom. Baš je upravljanje stresom, odnosno smanjivanje stresa i bila prvotna namjena vježbi koje je 70-ih, pod nazivom mindfulness, predstavio Jon Kabat Zinn. U radionici, koja je trajala četiri školska sata, upoznali smo se s kratkim i zabavnim vježbama koje možemo primijeniti s učenicima u razredu.

Naučili smo nešto o programima usredotočene svjesnosti koji se u svijetu nude u školama: .b i Paws b (nastali u Ujedinjenom Kraljevstvu, R. Burnett, C. Cullen i C. O'Neal) i Mindfull Education (nastao u SAD-u, D. Rechtschaffen) te o dobrobitima takovih programa za djecu, što pokazuju i dosad provedena istraživanja.

Prošli smo još i kroz teme usredotočene svjesnosti u komunikaciji, organizacijama, menadžmentu i sl. Sad nam ostaje marljivo vježbati (dobrobiti ovih vježbi i za učitelje su jako velike), a onda istome poučiti naše učenike!

Martina






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju